Public trial
RBR-8gb3sfj Effect of Rapid and Repeated Practice compared to Traditional Simulation on learning Cardiopulmonary Resuscitation by nu...
Date of registration: 02/26/2025 (mm/dd/yyyy)Last approval date : 02/26/2025 (mm/dd/yyyy)
Study type:
Interventional
Scientific title:
en
Effectiveness of simulation strategies in theoretical-practical learning about Cardiopulmonary Resuscitation for nursing students: a randomized clinical trial
pt-br
Efetividade de estratégias de simulação na aprendizagem teórico-prática sobre Ressuscitação Cardiopulmonar de estudantes de enfermagem: ensaio clínico randomizado
es
Effectiveness of simulation strategies in theoretical-practical learning about Cardiopulmonary Resuscitation for nursing students: a randomized clinical trial
Trial identification
- UTN code: U1111-1313-0570
-
Public title:
en
Effect of Rapid and Repeated Practice compared to Traditional Simulation on learning Cardiopulmonary Resuscitation by nursing students
pt-br
Efeito da Prática Rápida e Repetida em comparação com Simulação Tradicional na aprendizagem da Ressuscitação Cardiopulmonar por estudantes de enfermagem
-
Scientific acronym:
-
Public acronym:
-
Secondaries identifiers:
-
14625419.0.0000.5392
Issuing authority: Plataforma Brasil
-
3.389.534
Issuing authority: Comitê de Ética em Pesquisa da Escola de Enfermagem da Universidade de São Paulo
-
14625419.0.0000.5392
Sponsors
- Primary sponsor: Escola de Enfermagem da Universidade de São Paulo
-
Secondary sponsor:
- Institution: Escola de Enfermagem da Universidade de São Paulo
-
Supporting source:
- Institution: Escola de Enfermagem da Universidade de São Paulo
Health conditions
-
Health conditions:
en
Heart Arrest
pt-br
Parada Cardíaca
-
General descriptors for health conditions:
en
I516 Cardiovascular disease, unspecified
pt-br
I516 Doença cardiovascular não especificada
-
Specific descriptors:
en
C14.280.383 Heart Arrest
pt-br
C14.280.383 Parada Cardíaca
Interventions
-
Interventions:
en
A parallel, randomized clinical trial with two groups was conducted. The study population consisted of 60 first-year nursing students. The students were randomized into two groups: intervention (Rapid, Repeated Practice, n=32) and control (Simulation with Debriefing, n=28). The study was conducted in three phases: an online course on Basic Life Support (BLS), skills training, and participation in simulated scenarios—either Rapid, Repeated Practice or simulation with debriefing. Four data collection instruments were used in the research. The first collected demographic data (sex and age) of the participants. The second aimed to assess the theoretical knowledge of the students before and after the online course and after participating in the simulated activity (Rapid, Repeated Practice or simulation with debriefing). The third instrument used to evaluate practical learning of CPR was a checklist consisting of items corresponding to the sequence of priority actions and procedures in BLS. The last instrument applied was the Student Satisfaction and Self-Confidence in Learning Scale . Mixed-effects models or generalized linear mixed-effects models for the binomial family were used to evaluate the effectiveness of Rapid, Repeated Practice compared to simulation with debriefing in acquiring theoretical knowledge and practical skills among nursing students.
pt-br
Ensaio clínico randomizado, em paralelo, com dois grupos. A população do estudo foi composta por 60 estudantes matriculados no primeiro ano do curso de enfermagem. Os estudantes foram randomizados em dois grupos: intervenção (PDCR,n=32) e controle (Simulação com debriefing, n=28). O estudo foi desenvolvido em três etapas: curso on-line sobre Suporte Básico de Vida (SBV), treinamento de habilidades e participação de cenários simulados – PDCR ou simulação com debriefing. Foram aplicados quatro instrumentos de coleta de dados na pesquisa. O primeiro contemplava dados demográficos (sexo e idade) dos participantes. O segundo tinha por objetivo avaliar o conhecimento teórico dos estudantes antes e depois do curso on-line e após a participação da atividade simulada (PDCR ou simulação com debriefing). O terceiro instrumento utilizado para avaliação prática da aprendizagem dos estudantes sobre RCP era do tipo check-list composto por itens correspondentes à sequência de ações e procedimentos prioritários no SBV. o último instrumento aplicado foi a Escala de Satisfação de Estudantes e Autoconfiança na Aprendizagem (ESEAA),Os modelos de efeitos mistos ou efeitos mistos generalizados para família binomial foram aplicados para avaliar a efetividade da PDCR em comparação à simulação com debriefing na aquisição do conhecimento teórico e de habilidades práticas dos estudantes de enfermagem.
-
Descriptors:
en
I02.903.847 Simulation Training
pt-br
I02.903.847 Treinamento por Simulação
Recruitment
- Study status: Data analysis completed
-
Countries
- Brazil
- Date first enrollment: 06/14/2019 (mm/dd/yyyy)
-
Target sample size: Gender: Minimum age: Maximum age: 60 - 18 Y 0 -
Inclusion criteria:
en
Being regularly enrolled in the first year of the Bachelor of Nursing course at the School of Nursing at the University of São Paulo (EEUSP); be available to participate in the three stages of the study, the first being distance learning and the others in person; be at least 18 years old; both sexes
pt-br
Estar matriculado regularmente no primeiro ano do curso de Bacharelado em Enfermagem da Escola de Enfermagem da Universidade de São Paulo (EEUSP); ter disponibilidade para participar das três etapas do estudo, sendo a primeira a distância e as demais presenciais; ter idade mínima de 18 anos; ambos os sexos
-
Exclusion criteria:
en
Having physical limitations that would prevent participation in the simulated practical activity; having participated in a Basic Life Support (BLS) course within the past two years
pt-br
Ter limitações físicas que impeçam a participação na atividade prática simulada; ter participado de um curso de Suporte Básico de Vida (SBV) nos últimos dois anos
Study type
-
Study design:
-
Expanded access program Purpose Intervention assignment Number of arms Masking type Allocation Study phase 1 Other Parallel 2 Open Randomized-controlled N/A
Outcomes
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Primary outcomes:
en
Expected outcome 1: It was expected that the deliberate practice group would have a faster response time in initiating chest compressions.
pt-br
Desfecho esperado 1: Esperava-se que o grupo de prática deliberada apresentasse um tempo de resposta mais rápido na administração das compressões torácicas.
en
Observed outcome 1: The deliberate practice group showed a significant reduction in the time to initiate chest compressions compared to the simulation with debriefing group.
pt-br
Desfecho encontrado 1: O grupo de prática deliberada apresentou uma redução significativa no tempo de início das compressões torácicas em comparação ao grupo de simulação com debriefing.
-
Secondary outcomes:
en
No secondary outcomes were expected
pt-br
Não eram esperados desfechos secundários
Contacts
-
Public contact
- Full name: Vanessa Miranda Gomes
-
- Address: Avenida Administrador Joaquim de Castro
- City: Botucatu / Brazil
- Zip code: 18610-600
- Phone: +55(11)995820408
- Email: vmgomes.1983@gmail.com
- Affiliation: Escola de Enfermagem da Universidade de São Paulo
-
Scientific contact
- Full name: Vanessa Miranda Gomes
-
- Address: Avenida Administrador Joaquim de Castro
- City: Botucatu / Brazil
- Zip code: 18610-600
- Phone: +55(11)995820408
- Email: vmgomes.1983@gmail.com
- Affiliation: Escola de Enfermagem da Universidade de São Paulo
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Site contact
- Full name: Vanessa Miranda Gomes
-
- Address: Avenida Administrador Joaquim de Castro
- City: Botucatu / Brazil
- Zip code: 18610-600
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- Email: vmgomes.1983@gmail.com
- Affiliation: Escola de Enfermagem da Universidade de São Paulo
Additional links:
Total de Ensaios Clínicos 16842.
Existem 8284 ensaios clínicos registrados.
Existem 4660 ensaios clínicos recrutando.
Existem 309 ensaios clínicos em análise.
Existem 5720 ensaios clínicos em rascunho.