Public trial
RBR-8cb56q Comparison between debriefing techniques for support diagnostic reasoning in nursing students
Date of registration: 10/07/2019 (mm/dd/yyyy)Last approval date : 10/07/2019 (mm/dd/yyyy)
Study type:
Interventional
Scientific title:
en
Debriefing techniques as a help tool for diagnostic reasoning of nursing students randomized clinical trial
pt-br
Técnicas de debriefing como ferramenta auxiliadora no raciocínio diagnóstico de estudantes de enfermagem ensaio clínico randomizado
Trial identification
- UTN code: U1111-1232-5569
-
Public title:
en
Comparison between debriefing techniques for support diagnostic reasoning in nursing students
pt-br
Comparação entre técnicas de debriefing para auxilio do raciocínio diagnóstico em estudantes de enfermagem
-
Scientific acronym:
-
Public acronym:
-
Secondaries identifiers:
-
CAAE: 08354919.4.0000.5153
Issuing authority: Plataforma Brasil
-
Número do Parecer: 3.265.183
Issuing authority: Comitê de Ética em Pesquisa Universidade Federal de Viçosa
-
CAAE: 08354919.4.0000.5153
Sponsors
- Primary sponsor: Marcella Ferroni Gouvea
-
Secondary sponsor:
- Institution: Marcella Ferroni Gouvea
-
Supporting source:
- Institution: Marcella Ferroni Gouvea
Health conditions
-
Health conditions:
en
Patient Simulation; Education Nursing; Nursing Process; Nursing Care
pt-br
Simulação de Paciente; Educação em Enfermagem; Processo de Enfermagem; Cuidados de Enfermagem
-
General descriptors for health conditions:
en
C26 Wounds and injuries
pt-br
C26 Ferimentos e lesões
es
C26 Heridas y traumatismos
-
Specific descriptors:
Interventions
-
Interventions:
en
Control Group: 20 second year nursing students, after the simulation scene, will be held the debriefing session following the Gibbs model, and after the session will fill out 6 forms for the realization of Nursing diagnostic reasoning, lasting 40 minutes Intervention group: 20 second year nursing students, after the simulation scene, will be held the debriefing session following the 3D model, and after the session will fill out 6 forms for the realization of Nursing diagnostic reasoning, lasting 40 minutes
pt-br
Grupo Controle: 20 alunos de enfermagem do segundo ano, após a cena de simulação, será realizado a sessão de debriefing seguindo o modelo de Gibbs, e após a sessão preencherão 6 formulários para a realização do raciocínio diagnóstico de Enferamgem, com duração de 40 minutos Grupo intervenção: 20 alunos de enfermagem do segundo ano, após a cena de simulação, será realizado a sessão de debriefing seguindo o modelo 3D, e após a sessão preencherão 6 formulários para a realização do raciocínio diagnóstico de Enferamgem, com duração de 40 minutos
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Descriptors:
en
I02.358.462 Education, Nursing
pt-br
I02.358.462 Educação em Enfermagem
es
I02.358.462 Educación en Enfermería
Recruitment
- Study status: Not yet recruiting
-
Countries
- Brazil
- Date first enrollment: 10/05/2019 (mm/dd/yyyy)
- Date last enrollment: 10/05/2019 (mm/dd/yyyy)
-
Target sample size: Gender: Minimum age: Maximum age: 40 - 18 - 0 - -
Inclusion criteria:
en
Students registered in the second year of undergraduate Nursing course at the Federal University of Viçosa; and which are studying the discipline "Nursing Skills II; both sexes; age 18 years old
pt-br
Alunos matriculados no 2º ano do curso de graduação em Enfermagem da Universidade Federal de Viçosa; e que estejam cursando a disciplina Habilidades em Enfermagem II; ambos os sexos; idade acima de 18 anos
-
Exclusion criteria:
en
It will be excluded from this study, students with training in other higher or technical courses in health; those who already have skill as a professional in the preparation of nursing diagnoses; who do not accept to participate in this research.
pt-br
Serão excluídos deste estudo estudantes com formação em outros cursos superior ou técnico na área da saúde; aqueles que já tenham habilidade enquanto profissional na elaboração de diagnósticos de enfermagem; que não aceitem participar desta pesquisa.
Study type
-
Study design:
-
Expanded access program Purpose Intervention assignment Number of arms Masking type Allocation Study phase Other Single-group 2 Open Randomized-controlled N/A
Outcomes
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Primary outcomes:
en
Effectiveness of the debriefing technique according to the Gibbs Cycle precepts compared to the 3D Model in the diagnostic thinking ability of nursing students during a clinical simulation activity.
pt-br
Efetividade da técnica de debriefing de acordo com os preceitos do Ciclo de Gibbs em comparação ao Modelo 3D na habilidade de raciocínio diagnóstico de estudantes de enfermagem durante uma atividade de simulação clínica.
-
Secondary outcomes:
en
Comparison of performance in the diagnostic thinking ability of nursing students using two distinct debriefing techniques: Debriefing following the Gibbs model and Debriefing 3D Model (defusing, discovering, and deepening).
pt-br
Comparação do desempenho na habilidade de raciocínio diagnóstico de estudantes de enfermagem utilizando duas técnicas de debriefing distintas entre si: Debriefing seguindo o modelo de Gibbs e Debriefing Modelo 3D (Desarmar, Descobrir e Aprofundar).
en
Verification of Nursing students' diagnostic reasoning skills through the use of the Diagnostic Thinking Inventory in a debriefing session
pt-br
Verificação da habilidade de raciocínio diagnóstico dos estudantes de Enfermagem através da utilização do Inventário de Raciocínio Diagnóstico numa sessão de debriefing
Contacts
-
Public contact
- Full name: Marcella Ferroni Gouveia
-
- Address: Rua Vereador Gilberto Valerio Pinheiro, n118 apartamento 202
- City: Viçosa / Brazil
- Zip code: 36576046
- Phone: +55-31-996623090
- Email: maferronii@gmail.com
- Affiliation: Universidade Federal de Viçosa
-
Scientific contact
- Full name: Marcella Ferroni Gouveia
-
- Address: Rua Vereador Gilberto Valerio Pinheiro, n118 apartamento 202
- City: Viçosa / Brazil
- Zip code: 36576046
- Phone: +55-31-996623090
- Email: maferronii@gmail.com
- Affiliation: Universidade Federal de Viçosa
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Site contact
- Full name: Marcella Ferroni Gouveia
-
- Address: Rua Vereador Gilberto Valerio Pinheiro, n118 apartamento 202
- City: Viçosa / Brazil
- Zip code: 36576046
- Phone: +55-31-996623090
- Email: maferronii@gmail.com
- Affiliation: Universidade Federal de Viçosa
Additional links:
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