Public trial
RBR-54z4k5x Teaching in the care of patients with long-term left ventricular assist devices
Date of registration: 10/27/2025 (mm/dd/yyyy)Last approval date : 10/27/2025 (mm/dd/yyyy)
Study type:
Interventional
Scientific title:
en
Teaching strategies for the learning process of care for patients with long-term left ventricular assistive device
pt-br
Estratégias de ensino para o processo de aprendizagem assistencial à paciente com dispositivo de assistência ventricular esquerda de longa permanência
es
Teaching strategies for the learning process of care for patients with long-term left ventricular assistive device
Trial identification
- UTN code: U1111-1327-4680
-
Public title:
en
Teaching in the care of patients with long-term left ventricular assist devices
pt-br
Ensino no cuidado assistencial à paciente com dispositivo de assistência ventricular esquerda de longa permanência
-
Scientific acronym:
-
Public acronym:
-
Secondaries identifiers:
-
7.781.494
Issuing authority: Comitê de Ética em Pesquisa do Hospital Do Coração/Associação Beneficente Síria - HCOR
-
7.723.576
Issuing authority: Comitê de Ética em Pesquisa da Faculdade de Medicina da Universidade de São Paulo
-
90564725.0.0000.0068
Issuing authority: Plataforma Brasil
-
90564725.0.3001.0060
Issuing authority: Plataforma Brasil - Coparticipante
-
7.781.494
Sponsors
- Primary sponsor: Faculdade de Medicina da Universidade de São Paulo
-
Secondary sponsor:
- Institution: Hospital Do Coração/Associação Beneficente Síria - HCOR
-
Supporting source:
- Institution: Faculdade de Medicina da Universidade de São Paulo
Health conditions
-
Health conditions:
en
Heart-Assist Devices
pt-br
Dispositivos de Assistência Cardíaca
-
General descriptors for health conditions:
en
F02.463.425 Learning
pt-br
F02.463.425 Aprendizagem
-
Specific descriptors:
en
E04.050.430 Heart-Assist Devices
pt-br
E04.050.430 Coração Auxiliar
Interventions
-
Interventions:
en
This is a quasi-experimental, single-group, prospective intervention study with a time-series design (pre- and post-tests). The educational interventions will have an estimated total workload of 9 hours, subdivided into 6 hours in-person and 3 hours remotely.
pt-br
Trata-se de um estudo quase-experimental, com um grupo único, de intervenção prospectiva e delineamento tempo-série (pré e pós-testes). As intervenções educativas terão carga horária total estimada em 09 horas, subdivididas em 06 horas presenciais e 03 horas não presenciais.
-
Descriptors:
en
I02.903 Teaching
pt-br
I02.903 Ensino
Recruitment
- Study status: Not yet recruiting
-
Countries
- Brazil
- Date first enrollment: 11/14/2025 (mm/dd/yyyy)
-
Target sample size: Gender: Minimum age: Maximum age: 20 - 0 0 -
Inclusion criteria:
en
Doctors and nurses enrolled in the e-learning and in-person sessions of the course
pt-br
Médicos e enfermeiros inscritos nas sessões e-learning e presencial do curso
-
Exclusion criteria:
en
professionals who refuse to participate in the study
pt-br
profissionais que se recusarem a participar do estudo
Study type
-
Study design:
-
Expanded access program Purpose Intervention assignment Number of arms Masking type Allocation Study phase 1 Other Single-group 1 Open Single-arm-study N/A
Outcomes
-
Primary outcomes:
en
To measure theoretical knowledge about care for patients with long-term left ventricular assist devices (LVAD) before and after the training course for the care of patients with LVAD for medical and/or nursing professionals.
pt-br
Mensurar o conhecimento teórico sobre cuidados com pacientes com dispositivo de assistência ventricular esquerda (DAVE) antes a após o curso de capacitação para o cuidado assistencial à paciente com dispositivo de assistência ventricular esquerda de longa permanência para o profissional médico e/ou enfermeiro.
-
Secondary outcomes:
en
Characterize the demographic and professional profile of participants
pt-br
Caracterizar o perfil demográfico e profissional dos participantes
en
Compare theoretical knowledge before the course (t0), after the e-learning course sessions (t1), after the face-to-face course (t2) and at the end of the 3 months of intervention (t3).
pt-br
Comparar o conhecimento teórico pré-curso (t0), após as sessões do curso e-learning (t1), após o curso presencial (t2) e ao final dos 3 meses de intervenção (t3).
Contacts
-
Public contact
- Full name: Fabiana Panham da Conceição
-
- Address: Av. Dr. Enéas de Carvalho Aguiar, 44
- City: São Paulo / Brazil
- Zip code: 05403-000
- Phone: +55(11) 2661-5923
- Email: fabiana.panham@incor.usp.br
- Affiliation: Faculdade de Medicina da Universidade de São Paulo
-
Scientific contact
- Full name: Sara Michelly Gonçalves Brandão
-
- Address: Av Dr Eneas de Carvalho Aguiar
- City: São Paulo / Brazil
- Zip code: 05403-000
- Phone: +55(11) 2661-5502
- Email: saramichelly_brandao@yahoo.com.br
- Affiliation: Faculdade de Medicina da Universidade de São Paulo
-
Site contact
- Full name: Anna Lucia Cardoso Lopes
-
- Address: Av. Dr. Enéas de Carvalho Aguiar, 44
- City: São Paulo / Brazil
- Zip code: 05403-000
- Phone: +55(11) 2661-5923
- Email: anna.lopes@hc.fm.usp.br
- Affiliation: Faculdade de Medicina da Universidade de São Paulo
- Full name: Alexandre Biasi Cavalcanti
-
- Address: Rua: Desembargador Eliseu Guilherme, 200
- City: São Paulo / Brazil
- Zip code: 04004-030
- Phone: (11) 99306-3578
- Email: abiasi@hcor.com.br
- Affiliation: Hospital Do Coração/Associação Beneficente Síria - HCOR
Additional links:
Total de Ensaios Clínicos 17066.
Existem 8461 ensaios clínicos registrados.
Existem 4730 ensaios clínicos recrutando.
Existem 205 ensaios clínicos em análise.
Existem 5787 ensaios clínicos em rascunho.