Public trial
RBR-528pyq Comparison of active videogames And running practices on Endothelial, Inflammatory, Cardiovascular And Metabolic…
Date of registration: 08/13/2018 (mm/dd/yyyy)Last approval date : 08/13/2018 (mm/dd/yyyy)
Study type:
Interventional
Scientific title:
en
Active video vames: A coadjuvant in the treatment of Diabetes Mellitus types 1 and 2?
pt-br
Jogos de videogame ativos: um coadjuvante no tratamento da Diabetes Mellitus tipos 1 e 2?
Trial identification
- UTN code: U1111-1194-3705
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Public title:
en
Comparison of active videogames And running practices on Endothelial, Inflammatory, Cardiovascular And Metabolic Parameters in Type 1 Diabetes people
pt-br
Comparação as práticas de video vame ativo e corrida a esteira Sobre os parâmetros Endoteliais, Inflamatórios, Cardiovasculares E Metabólicos de Pessoas Diabéticas Tipo 1
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Scientific acronym:
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Public acronym:
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Secondaries identifiers:
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Número do CAAE: 55081916.9.0000.5192
Issuing authority: Plataforma Brasil
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Número do Parece do CEP: 1.560.045
Issuing authority: Comitê de Ética em Pesquisa da Universidade de Pernambuco
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Número do CAAE: 55081916.9.0000.5192
Sponsors
- Primary sponsor: Universidade de Pernambuco
-
Secondary sponsor:
- Institution: Universidade de Pernambuco
-
Supporting source:
- Institution: Universidade de Pernambuco
Health conditions
-
Health conditions:
en
Diabetes complications; Exercise-Induced Asthma
pt-br
Complicações do Diabetes;Asma Induzida por Exercício
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General descriptors for health conditions:
en
C23 Pathological conditions, signs and symptoms
pt-br
C23 Condições patológicas, sinais e sintomas
es
C23 Condiciones patológicas, signos y síntomas
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Specific descriptors:
Interventions
-
Interventions:
en
Experimental group: 10 diabetic subjects will participate in two different sessions of physical exercise (running and active videogame - 30 minutes), being controlled the parameters of heart rate, blood pressure, blood glucose, oxygen consumption and blood parameters (lipid profile, reactive protein, leukogram and glycemia ) after 24 hours.
pt-br
Grupo experimental: 10 pessoas diabéticas participarão de duas sessões diferentes de exercício físico (um braço corrida e outro braço, videogame ativo - 30 minutos cada) sendo controlados os parâmetros de frequência cardíaca, pressão arterial, glicemia, consumo de oxigênio e parâmetros sanguíneos (perfil lipídico, proteína c reativa, leucograma e glicemia) após 24 horas.
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Descriptors:
en
G11.427.410.698.277 Exercise
pt-br
G11.427.410.698.277 Exercício
es
G11.427.410.698.277 Ejercicio
en
I03.450.642.693.930 Video Games
pt-br
I03.450.642.693.930 Jogos de Vídeo
es
I03.450.642.693.930 Juegos de Video
en
G11.427.410.568.610 Running
pt-br
G11.427.410.568.610 Corrida
es
G11.427.410.568.610 Carrera
Recruitment
- Study status: Data analysis completed
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Countries
- Brazil
- Date first enrollment: 08/01/2016 (mm/dd/yyyy)
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Target sample size: Gender: Minimum age: Maximum age: 10 - 10 Y 40 Y -
Inclusion criteria:
en
Were included male and female subjects Patients who regularly use insulin and do not use anceolytics; anti-inflammatories; antibiotics and or beta-blockers; do not have an osteo-articular; muscular restriction; peripheral neuropathy or any involvement or complication caused by diabetes that prevents the sessions.
pt-br
Foram incluídos sujeitos do sexo feminino e masculino que utilizam regularmente insulina e não utilizem anceolíticos; anti-inflamatórios, antibióticos e ou beta-bloqueados; não possuam restrição ósteo-articular; muscular; neuropatia periférica ou qualquer acometimento e complicação causada pela diabetes que impeça a realização das sessões.
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Exclusion criteria:
en
All DM1 were excluded who initiate the practice of other physical exercises during the period of study will be excluded, obtain any type of complication that may be aggravated by VGA practice or by medical report, requesting the absence exit of the study
pt-br
Foram excluídos todos DM1 que iniciarem a práticas de outros exercícios físicos durante o período de estudo, obtenham qualquer tipo de complicação que possa ser agravada pela prática do VGA ou por laudo médico, solicitando a ausência saída do estudo
Study type
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Study design:
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Expanded access program Purpose Intervention assignment Number of arms Masking type Allocation Study phase Treatment Cross-over 2 Single-blind Randomized-controlled N/A
Outcomes
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Primary outcomes:
en
Apresentation of the Expected outcome 1; the general hypothesis is that Active Video Games practice will present responses similar to running without severe hypoglicemia (<50 miligram per deciliter), verified by glucometer method, before, immediately after, 30 minutes after and each six hours until 24 hours.
pt-br
Apresentação do Desfecho esperado 1 para glicemia; a prática de Video Games Ativos apresentará respostas similares a sessão de corrida na esteira sem causar hipoglicemia ou hipoglicemia severa (<50 miligramas por decilitro), verificado do método de glicemia capilar; medidos por meio de um glicosímetro antes, imediatamente após, 30 minutos após e a cada seis horas até 24 horas.
en
Found outcome 1, the running shows up severe hypoglycemia immediately after, 30 minutes and 24 hours later verified by glucometer (170mg/dL vs 60, 56,56, 62.66, 34 e 34.
pt-br
No desfecho encontrado 1, a corrida apresentou várias hipoglicemias severa imediatamente após, 30 minutos e 24 horas depois verificado por glicosímetro (170mg/dL vs 60, 56,56, 62.66, 34 e 34.
en
Outcome 2 for the endothelium; the Active Video Games practice will present endothelial responses similar to a running session on the treadmill with vasodilation, verified by the ultrasound method; before, 30 minutes after and 24 hours after.
pt-br
Apresentação do Desfecho esperado 2 para o endotélio; a prática de Video Games Ativos apresentará respostas endoteliais similares a sessão de corrida na esteira com vasodilatação, verificado do método ultrassom; antes, 30 minutos após e 24 horas após.
en
Found outcome 2, the sessions presented significant increase in relation to rest, but with the session running with greater magnitude after 30 minutes after and 24 hours after (greater than >30% in relation to rest).
pt-br
No desfecho encontrado 2, as sessões apresentaram aumento significativo em relação ao repouso, porém com a sessão corrida com maior magnitude após 30 minutos após e 24 horas após (>30% em relação ao repouso).
en
Outcome 3, for inflammatory responses, an active video game session will present similar inflammatory response compared to a running session after 24 hours of the session.
pt-br
No desfecho final 3, para respostas inflamatórias, uma sessão de videogame ativo apresentará similar resposta inflamatória em comparação com uma sessão corrida após 24 horas da sessão.
en
Final outcome 3, an active video game session shown a similar inflammatory response (leukogram e C-reactive protein) 24h after session compared to a running session in young DM1 checked by blood sample (leukogram ~ 0% variation and 17% reduction after run session and 41% reduction after VGA session);
pt-br
No desfecho final 3, uma sessão de videogame ativo apresentou similar resposta inflamatória (leucograma e proteína c reativa) 24h após sessão em comparação com uma sessão de corrida em jovens DM1 verificado por medidas sanguíneas (leucograma ~0% de variação e redução de 17% após sessão corrida e 41% de redução após sessão VGA);
en
Outcome 4, an active video game session will present cardiovascular responses similar to a running session, analyzing before, during, immediately after, 30 minutes and 24 hours after the sessions.
pt-br
Desfecho final 4, uma sessão de videogame ativo apresentará respostas cardiovasculares similares a uma sessão corrida, analisando antes, durante, imediatamente após, 30 minutos e 24 horas após as sessões.
en
Final outcome 4, an active video game session shown similar cardiovascular responses (heart rate, heart rate variability, blood pressure and double product) during and after (immediately after and after 30 min, 24 h and 48 h) compared to a running session in young DM1 verified by cardiac monitor and automatic blood pressure meter; Otherwise, with high values.
pt-br
Desfecho final 4, uma sessão de videogame ativo apresentou respostas cardiovasculares (frequência cardíaca, variabilidade da frequência cardíaca, pressão arterial e duplo produto) similares durante e após (imediatamente após e após 30 min, 24h e 48h) em comparação com uma sessão de corrida em jovens DM1 verificado por monitor cardíaco e medidor de pressão arterial automático. Porém com maior magnitude.
en
Found outcome 5, an active video game session will present similar metabolic responses (oxygen consumption, energy expenditure and metabolic equivalents) during and after the session by analyzing 30 minutes, 24 hours and 48 hours compared to a running session.
pt-br
No desfecho final 5, uma sessão de videogames ativos apresentará respostas metabólicas (consumo de oxigênio, gasto energético e equivalentes metabólicos) similares durante e após a sessão analisando 30 minutos, 24 horas e 48 horas em comparação com uma sessão de corrida.
en
Final outcome 5, an active video game session will exhibit similar metabolic responses (oxygen consumption, energy expenditure and metabolic equivalents) during and after the session (30 minutes, 24 hours and 48 hours) compared to a running session in young Diabetics Type 1, verified by direct metabolic analyzer (4.6 METs in the running session and 3.9 METs in the VGA session).
pt-br
No desfecho final 5, uma sessão de videogames ativos apresentou respostas metabólicas (consumo de oxigênio, gasto energético e equivalentes metabólicos) similares durante e após a sessão (30 minutos, 24 horas e 48 horas) em comparação com uma sessão de corrida em jovens Diabéticos Tipo 1, verificado por analisador metabólico direto (4,6 METs na sessão corrida e 3,9 METs na sessão VGA).
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Secondary outcomes:
en
Outcome 6, the motivation to practice will be greater in the active video game session analyzing after each session.
pt-br
Desfecho 6, a motivação a prática será maior na sessão videogame ativo analisando após cada sessão.
en
At endpoint 6, the motivation to practice was greater than the running session (7.7 points vs 9.5 points), analyzing by non-numerical psychometric scale.
pt-br
No desfecho 6, a motivação a prática prática foi maior que a sessão corrida (7,7 pontos vs 9,5 pontos), analisando por meio de escala psicométrica não numérica.
Contacts
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Public contact
- Full name: Jorge Luiz de Brito Gomes
-
- Address: Rua Arnóbio Marques, 310, bairro Santo Amaro
- City: Recife / Brazil
- Zip code: 50710-100
- Phone: +55813183-3378
- Email: jorgelbritog@hotmail.com
- Affiliation: Universidade de Pernambuco
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Scientific contact
- Full name: Jorge Luiz de Brito Gomes
-
- Address: Rua Arnóbio Marques, 310, bairro Santo Amaro
- City: Recife / Brazil
- Zip code: 50710-100
- Phone: +55813183-3378
- Email: jorgelbritog@hotmail.com
- Affiliation: Universidade de Pernambuco
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Site contact
- Full name: Jorge Luiz de Brito Gomes
-
- Address: Rua Arnóbio Marques, 310, bairro Santo Amaro
- City: Recife / Brazil
- Zip code: 50710-100
- Phone: +55813183-3378
- Email: jorgelbritog@hotmail.com
- Affiliation: Universidade de Pernambuco
Additional links:
Total de Ensaios Clínicos 16816.
Existem 8270 ensaios clínicos registrados.
Existem 4652 ensaios clínicos recrutando.
Existem 325 ensaios clínicos em análise.
Existem 5714 ensaios clínicos em rascunho.