Public trial
RBR-4kf52bv Analysis of motor performance after performing Telerehabilitation with virtual reality games in people with Cerebral Pal...
Date of registration: 11/21/2023 (mm/dd/yyyy)Last approval date : 11/21/2023 (mm/dd/yyyy)
Study type:
Interventional
Scientific title:
en
Analysis of motor performance after performing Telerehabilitation with virtual reality games in people with Cerebral Palsy
pt-br
Análise do desempenho motor após realização de Telerreabilitação com jogos de realidade de virtual em pessoas com Paralisia Cerebral
es
Analysis of motor performance after performing Telerehabilitation with virtual reality games in people with Cerebral Palsy
Trial identification
- UTN code: U1111-1300-6858
-
Public title:
en
Analysis of motor performance after performing Telerehabilitation with virtual reality games in people with Cerebral Palsy
pt-br
Análise do desempenho motor após realização de Telerreabilitação com jogos de realidade de virtual em pessoas com Paralisia Cerebral
-
Scientific acronym:
-
Public acronym:
-
Secondaries identifiers:
-
38563420.0.0000.0068
Issuing authority: Plataforma Brasil
-
4.471.027
Issuing authority: Hospital das Clinicas da Faculdade de Medicina da Universidade de São Paulo
-
38563420.0.0000.0068
Sponsors
- Primary sponsor: Faculdade de Medicina da Universidade de São Paulo
-
Secondary sponsor:
- Institution: Faculdade de Medicina da Universidade de São Paulo
-
Supporting source:
- Institution: Faculdade de Medicina da Universidade de São Paulo
Health conditions
-
Health conditions:
en
Hypoxic-Ischemic Encephalopathy
pt-br
Encefalopatia Hipóxica-Isquêmica
-
General descriptors for health conditions:
en
C10.228.140.140.254 Cerebral palsy
pt-br
C10.228.140.140.254 Paralisia cerebral
-
Specific descriptors:
en
C10.228.140.300.150.716 Hypoxia-Ischemia, Brain
pt-br
C10.228.140.300.150.716 Encefalopatia Hipóxica-Isquêmica
Interventions
-
Interventions:
en
Single group of 40 people with Gross Motor Function Classification (GMFCS) levels I to V cerebral palsy. Data collection on personal characteristics and CP will be carried out by questionnaire (interview). The intervention will be carried out through distance rehabilitation using virtual reality with a game called MoveHero. The virtual reality intervention protocol at a distance will last 10 days. Each intervention has approximately 10 minutes of application and another 5 to 10 minutes of preparation of the environment to carry out the practice. MoveHero's objective is to intercept the balls that fall in four different positions, at the exact moment they hit a target (target). The game presents the silhouette of your image (avatar) and four rings (targets), two on each side of the computer screen, and the participant must intercept the balls that fall in these four positions, in the rhythm of a song, moving the hands in the front of a computer camera (webcam) . Each match lasts 3 minutes, the participant will be assisted by the researcher by video call and guided to perform the task. Every game, it goes away for 20 to 30 seconds and starts a new game. After the 10 days of practice there will be a break of 15 to 30 days and again a last day of practice will be held to check the retention of the activity. After carrying out the protocol, it will be verified whether the participants had an improvement in motor learning with the use of distance rehabilitation.
pt-br
Grupo único de 40 pessoas com paralisia cerebral dos níveis I ao V na Classificação da Função Motora Grossa (GMFCS). A coleta de dados das características pessoais e da PC serão realizadas por questionário (entrevista). A intervenção será realizada por meio de reabilitação à distância com uso de realidade virtual com um jogo chamado MoveHero. O protocolo de intervenção de realidade virtual à distância terá duração de 10 dias. Cada intervenção tem aproximadamente 10 minutos de aplicação e mais 5 a 10 minutos de preparação do ambiente para realização da prática. O objetivo do MoveHero, é interceptar as bolas que caem em quatro posições diferentes, no momento exato que atingem um alvo (meta). O jogo apresenta a silhueta de sua imagem (avatar) e quatro argolas (alvos), duas em cada lado da tela do computador, e o participante deve interceptar as bolas que caem nessas quatro posições, no ritmo de uma música, movimentando as mãos na frente de uma câmera do computador (webcam) . Cada partida tem duração de 3 minutos, o participante será assistido pelo pesquisador por video chamada e orientado a realizar a tarefa. A cada partida, descasa por 20 a 30 segundos e começa uma nova partida. Após os 10 dias de pratica haverá uma pausa de 15 a 30 dias e novamente será realizada um último dia de prática para verificar a retenção da atividade. Após a realização do protocolo será verificado se os participantes tiveram melhora no aprendizado motor com uso de reabilitação à distância.
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Descriptors:
en
E02.831.891 Telerehabilitation
pt-br
E02.831.891 Reabilitação à Distância
Recruitment
- Study status: Recruitment completed
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Countries
- Brazil
- Date first enrollment: 01/19/2021 (mm/dd/yyyy)
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Target sample size: Gender: Minimum age: Maximum age: 40 - 5 Y 60 Y -
Inclusion criteria:
en
Clinical diagnosis of Cerebral Palsy; classified in Gross Motor Function (GMFCS) between levels I to V; classified in Manual Function (MACS) between levels I to V; age ranging from 5 to 40 years, of any muscle tone
pt-br
Diagnóstico clínico de Paralisia Cerebral; classificados na Função Motora Grossa (GMFCS) entre nível I a V; classificados na Função Manual (MACS) entre os níveis I a V; idade variando de 5 a 40 anos, de qualquer tônus muscular
-
Exclusion criteria:
en
Those who do not understand the tasks of the game; have motor difficulties that prevent the performance of virtual tasks; surgery or use of an upper limb spasticity inhibitor during the last six months; do not have technology devices to perform telerehabilitation; impediment of complete the task due to some technological glitch
pt-br
Serão excluídos aqueles que não entenderem as tarefas do jogo; apresentarem dificuldades motoras que impeçam a realização das tarefas virtuais; cirurgia ou uso de inibidor da espasticidade do membro superior durante os últimos seis meses; não possuir dispositivos de tecnologia para executar a telerreabilitação; impedimento de concluir a tarefa devido a alguma falha tecnológica
Study type
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Study design:
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Expanded access program Purpose Intervention assignment Number of arms Masking type Allocation Study phase Other Single-group 1 N/A N/A N/A
Outcomes
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Primary outcomes:
en
It is expected to find improvement in the motor performance of the research participants over the ten days of virtual reality practice at a distance, analyzed from the variables variable error, absolute error and number of hits in the MoveHero game. He hopes that the improvement will happen even with an increase in the degree of difficulty in the task performed each day of practice.
pt-br
Espera-se encontrar melhora do desempenho motor dos participantes da pesquisa ao longo dos dez dias de pratica de realidade virtual à distância, analisados a partir das variáveis erro variável, erro absoluto e número de acertos no jogo MoveHero. Espera que a melhora aconteça mesmo com aumento do grau de dificuldade na tarefa realizada a cada dia de prática.
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Secondary outcomes:
en
Secondary results are not expected.
pt-br
Não são esperados resultados secundários.
Contacts
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Public contact
- Full name: Paula Lumy da Silva
-
- Address: Avenida Ferdinando Pietro Pavan, 170, casa 15
- City: Araras / Brazil
- Zip code: 13606-238
- Phone: 55 19 981009410
- Email: paula.lumy@usp.br
- Affiliation: Faculdade de Medicina da Universidade de São Paulo
-
Scientific contact
- Full name: Carlos Bandeira de Mello Monteiro
-
- Address: Av. Arlindo Bétio, 1000 – Ermelino Matarazzo
- City: São Paulo / Brazil
- Zip code: 03828-00005508
- Phone: 55(11) 3091-1046
- Email: carlosmonteiro@usp.br
- Affiliation: Faculdade de Medicina da Universidade de São Paulo
-
Site contact
- Full name: Carlos Bandeira de Mello Monteiro
-
- Address: Av. Arlindo Bétio, 1000 – Ermelino Matarazzo
- City: São Paulo / Brazil
- Zip code: 03828-00005508
- Phone: 55(11) 3091-1046
- Email: carlosmonteiro@usp.br
- Affiliation: Faculdade de Medicina da Universidade de São Paulo
Additional links:
Total de Ensaios Clínicos 16961.
Existem 8355 ensaios clínicos registrados.
Existem 4701 ensaios clínicos recrutando.
Existem 241 ensaios clínicos em análise.
Existem 5772 ensaios clínicos em rascunho.