Public trial
RBR-3qx5gd Organic responses to a videogame session in subjects affected by stroke
Date of registration: 05/09/2016 (mm/dd/yyyy)Last approval date : 08/02/2016 (mm/dd/yyyy)
Study type:
Interventional
Scientific title:
en
Acute Physiological Responses to Virtual Reality Games in Adults Affected by Stroke
pt-br
Respostas Fisiológicas Agudas aos Jogos de Realidade Virtual em Adultos Acometidos Por Acidente Vascular Encefálico
Trial identification
- UTN code: U1111-1169-7248
-
Public title:
en
Organic responses to a videogame session in subjects affected by stroke
pt-br
Respostas do organismo a uma sessão de jogos com videogame em pessoas acometidas por derrame
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Scientific acronym:
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Public acronym:
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Secondaries identifiers:
-
10892412.2.0000.5391
Issuing authority: CAAE - Plataforma Brasil
-
318.656/2012
Issuing authority: Comitê de Ética da Escola de Educação Física e Esporte da Universidade de São Paulo
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10892412.2.0000.5391
Sponsors
- Primary sponsor: Escola de Educação Física e Esporte da Universidade de São Paulo
-
Secondary sponsor:
- Institution: Escola de Educação Física e Esporte da Universidade de São Paulo
-
Supporting source:
- Institution: Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico
Health conditions
-
Health conditions:
en
Stroke
pt-br
Acidente Vascular Encefálico
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General descriptors for health conditions:
en
I00-I99 IX - Diseases of the circulatory system
pt-br
I00-I99 IX - Doenças do aparelho circulatório
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Specific descriptors:
Interventions
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Interventions:
en
One group (crossover design) with 12 subjects from both genders who were at the chronic stage (more than 6 months) after a stroke. The group will be submitted to 3 experimental sessions, conducted at a random order, and composed by 1 control session and 2 videogames sessions. Control session: seated rest during 40 minutes. Videogame session: 4 sets with 2 min interval between them. It sessions was composed by 3 minutes of table tennis, 1 minute of interval and 4 minutes of boxe game.
pt-br
Único grupo (crossover) composto por 12 indivíduos de ambos os sexos em fase crônica (acima de 6 meses) após um único acidente vascular cerebral. O grupo será submetido a 3 sessões, realizadas em ordem aleatória, sendo 1 sessão controle e 2 sessões de videogame. Sessão controle: repouso sentado durante 40 minutos. Sessão de videogame: 4 blocos de jogos com intervalo de 2 min entre eles. Cada bloco será formado por 3 minutos do jogo de tênis de mesa, 1 minuto de intervalo e 4 minutos do jogo de boxe.
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Descriptors:
en
F01.145.632 Motor Activity
pt-br
F01.145.632 Atividade Motora
es
F01.145.632 Actividad Motora
en
F04.754.137.506.662 Virtual Reality Exposure Therapy
pt-br
F04.754.137.506.662 Terapia de Exposição à Realidade Virtual
es
F04.754.137.506.662 Terapia de Exposición Mediante Realidad Virtual
Recruitment
- Study status: Recruiting
-
Countries
- Brazil
- Date first enrollment: 03/11/2014 (mm/dd/yyyy)
- Date last enrollment: 10/16/2016 (mm/dd/yyyy)
-
Target sample size: Gender: Minimum age: Maximum age: 12 - 30 Y 65 Y -
Inclusion criteria:
en
Both genders, aged over 30 years, having suffered a single stroke in more than 6 months ago.
pt-br
Ambos os sexos, idade acima de 30 anos; sofrido um único acidente vascular encefálico há mais de 6 meses.
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Exclusion criteria:
en
Obesity greater than grade II; presence of cognitive deficit; presence of cardiovascular disease that precludes exercises; inability to walk on a treadmill.
pt-br
Obesidade maior que grau II; presença de déficit cognitivo; presença de doença cardiovascular conhecida que contraindique a execução de exercícios; impossibilidade de andar na esteira.
Study type
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Study design:
-
Expanded access program Purpose Intervention assignment Number of arms Masking type Allocation Study phase Treatment Cross-over 2 Open Randomized-controlled N/A
Outcomes
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Primary outcomes:
en
Mean heart rate during virtual reality games measured by heart rate monitors and achieving values between the anerobic threshold and the respiratory compensation point
pt-br
Frequência cardíaca média durante o jogo de realidade virtual, avaliada pelo frequencímetro e atingindo valores entre o limiar anaeróbico e o ponto de compensação respiratória
-
Secondary outcomes:
en
Mean oxygen consuption during virtual reality games measured by metabolic cart and achieving values between the anerobic threshold and the respiratory compensation point
pt-br
Consumo de oxigênio médio durante o jogo de realidade virtual, avaliado por um analisador de gases e atingindo valores entre o limiar anaeróbico e o ponto de compensação respiratória
Contacts
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Public contact
- Full name: Cláudia Lúcia de Moraes Forjaz
-
- Address: Av. Prof. Mello Moraes, 65 - Butantã
- City: São Paulo / Brazil
- Zip code: 05508-030
- Phone: +55(11)3091-3136
- Email: cforjaz@usp.br
- Affiliation: Escola de Educação Física e Esporte da Universidade de São Paulo
-
Scientific contact
- Full name: Cláudia Lúcia de Moraes Forjaz
-
- Address: Av. Prof. Mello Moraes, 65 - Butantã
- City: São Paulo / Brazil
- Zip code: 05508-030
- Phone: +55(11)3091-3136
- Email: cforjaz@usp.br
- Affiliation: Escola de Educação Física e Esporte da Universidade de São Paulo
-
Site contact
- Full name: Cláudia Lúcia de Moraes Forjaz
-
- Address: Av. Prof. Mello Moraes, 65 - Butantã
- City: São Paulo / Brazil
- Zip code: 05508-030
- Phone: +55(11)3091-3136
- Email: cforjaz@usp.br
- Affiliation: Escola de Educação Física e Esporte da Universidade de São Paulo
Additional links:
Total de Ensaios Clínicos 16813.
Existem 8270 ensaios clínicos registrados.
Existem 4652 ensaios clínicos recrutando.
Existem 324 ensaios clínicos em análise.
Existem 5715 ensaios clínicos em rascunho.