Public trial
RBR-25x5dn Clinical reasoning skills for physical therapy students
Date of registration: 08/28/2018 (mm/dd/yyyy)Last approval date : 09/17/2018 (mm/dd/yyyy)
Study type:
Interventional
Scientific title:
en
Teaching clinical reasoning skills to physical therapy students: a controlled study
pt-br
Efeitos do Ensino de Competências Clínicas na Graduação em Fisioterapia: estudos controlados
Trial identification
- UTN code: U1111-1218-9504
-
Public title:
en
Clinical reasoning skills for physical therapy students
pt-br
Competências Clínicas para estudantes de fisioterapia
-
Scientific acronym:
-
Public acronym:
-
Secondaries identifiers:
-
85692418100005149
Issuing authority: Plataforma Brasil
-
2692366
Issuing authority: Comitê de Ética em Pesquisa da Universidade Federal de Minas Gerais
-
85692418100005149
Sponsors
- Primary sponsor: Universidade Federal de Minas Gerais - UFMG
-
Secondary sponsor:
- Institution: Universidade Federal de Minas Gerais - UFMG
-
Supporting source:
- Institution: Universidade Federal de Minas Gerais - UFMG
Health conditions
-
Health conditions:
en
educational evaluation
pt-br
avaliação educacional
-
General descriptors for health conditions:
en
I02.158.210 Physical therapy students
pt-br
I02.158.210 Estudantes de Fisioterapia
es
I02.158.210 Condiciones patológicas, signos y síntomas
-
Specific descriptors:
Interventions
-
Interventions:
en
Experimental group: 17 students enrolled in the discipline of Integrative Practical Activities, will receive during nine weeks, lessons in the model of experiential learning, including:a) concrete experience with reality; b) observation and reflection; c) theoretical conceptualization; d) tests of expectations - with guidance from the same teacher. Control group: 17 students enrolled in the subject of Integrative Practical Activity, will receive, for nine weeks, classes in the format of traditional instruction, that is, expository classes followed by practice.
pt-br
Grupo experimental: 17 alunos matriculados na disciplina de Atividades Práticas Integradoras, receberão durante nove semanas, aulas no modelo de aprendizagem experencial, incluindo: a) vivencia concreta com a realidade; b) observação e reflexão; c) conceitução teórica; d) testes de expectativas -com orientação do mesmo professor. Grupo controle: 17 alunos matriculados na disciplina de Atividade Prática Integradora, receberão, durante nove semanas, aulas no formato da instrução tradicional, ou seja, aulas expositivas seguidas de prática.
-
Descriptors:
en
I02.158.210 Competency-Based Education
pt-br
I02.158.210 Educação Baseada em Competências
es
I02.158.210 Educación Basada en Competencias
Recruitment
- Study status: Recruiting
-
Countries
- Brazil
- Date first enrollment: 09/15/2018 (mm/dd/yyyy)
- Date last enrollment: 07/15/2019 (mm/dd/yyyy)
-
Target sample size: Gender: Minimum age: Maximum age: 34 - 18 - 30 - -
Inclusion criteria:
en
Physiotherapy course students enrolled in the new curriculum (which includes Integrated Practical Activities)
pt-br
Estudantes do curso de fisioterapia matriculados no currículo novo (que inclui as Atividades Práticas Integradas)
-
Exclusion criteria:
en
Students who are not enrolled in the new curriculum of physiotherapy course which includes the discipline of Integrative Practical Activity
pt-br
Estudantes que não estão matriculados no currículo novo do curso de fisioterapia que inclui a disciplina de Atividade Prática Integradora
Study type
-
Study design:
-
Expanded access program Purpose Intervention assignment Number of arms Masking type Allocation Study phase 1 Other Parallel 2 Single-blind Randomized-controlled N/A
Outcomes
-
Primary outcomes:
en
Improved efficacy in developing clinical skills in the physical therapy student, verified through written test and Objective Structured Clinical Evaluation (OSCE),from the final note that will be the sum of the notes of each station. The OSCE evaluation will consist of 3 stations and each station will score between 0 and 10.For statistical analysis, the difference between the means of the control and experimental groups will be calculated.
pt-br
Melhora da eficácia em desenvolver habilidades clínicas no estudante de fisioterapia, verificado por meio de prova escrita e Objective Structured Clinical Evaluation (OSCE), a partir da nota final que será o somatório das notas de cada estação. A avaliação OSCE será composta por 3 estações e cada estação terá pontuação entre 0 a 10. Para análise estatística, será calculado a diferença entre as médias dos grupos controle e experimental.
-
Secondary outcomes:
en
Secondary outcomes are not expected
pt-br
Não são esperados desfechos secundários
Contacts
-
Public contact
- Full name: Daniela Virginia Vaz
-
- Address: Avenida Antônio Carlos, 6627
- City: Belo Horizonte / Brazil
- Zip code: 31270-901
- Phone: 553134094792
- Email: danielavvaz@gmail.com
- Affiliation: Universidade Federal de Minas Gerais - UFMG
-
Scientific contact
- Full name: Daniela Vaz
-
- Address: Avenida Antônio Carlos, 6627
- City: Belo Horizonte / Brazil
- Zip code: 31270-901
- Phone: 553134094792
- Email: danielavvaz@gmail.com
- Affiliation: Universidade Federal de Minas Gerais - UFMG
- Full name: Daniela Virgínia Vaz
-
- Address: Avenida Antonio Carlos, 6627
- City: Belo Horizonte / Brazil
- Zip code: 31270-901
- Phone: 553134094792
- Email: danielavvaz@gmail.com
- Affiliation: Universidade Federal de Minas Gerais - UFMG
-
Site contact
- Full name: Daniela Virginia Vaz
-
- Address: Avenida Antônio Carlos, 6627
- City: Belo Horizonte / Brazil
- Zip code: 31270-901
- Phone: 553134094792
- Email: danielavvaz@gmail.com
- Affiliation: Universidade Federal de Minas Gerais - UFMG
Additional links:
Total de Ensaios Clínicos 16828.
Existem 8278 ensaios clínicos registrados.
Existem 4651 ensaios clínicos recrutando.
Existem 308 ensaios clínicos em análise.
Existem 5716 ensaios clínicos em rascunho.