Public trial
RBR-3zty4w Effects of active videogame system on health of children with Cerebral palsy
Date of registration: 08/21/2018 (mm/dd/yyyy)Last approval date : 08/21/2018 (mm/dd/yyyy)
Study type:
Interventional
Scientific title:
en
Effects of intervention with virtual reality on the health condition of children with cerebral palsy - randomized controlled trial
pt-br
Efeitos de intervenção com realidade virtual sobre a condição de saúde de crianças com Paralisia Cerebral – ensaio clínico randomizado controlado
Trial identification
- UTN code: U1111-1143-2242
-
Public title:
en
Effects of active videogame system on health of children with Cerebral palsy
pt-br
Efeitos do uso de um videogame ativo na saúde de crianças com Paralisia cerebral
-
Scientific acronym:
-
Public acronym:
-
Secondaries identifiers:
-
15735313.5.0000.5504
Issuing authority: Plataforma Brasil
-
326.611
Issuing authority: Comitê de Ética em Pesquisa da Universidade Federal de São Carlos/UFSCAR
-
15735313.5.0000.5504
Sponsors
- Primary sponsor: Universidade Federal de São Carlos
-
Secondary sponsor:
- Institution: Universidade Federal de São Carlos
-
Supporting source:
- Institution: Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior
Health conditions
-
Health conditions:
en
Cerebral Palsy
pt-br
Paralisia Cerebral
-
General descriptors for health conditions:
en
G00-G99 VI - Diseases of the nervous system
pt-br
G00-G99 VI - Doenças do sistema nervoso
en
C10 Nervous system diseases
pt-br
C10 Doenças do sistema nervoso
es
C10 Enfermedades del sistema nervioso
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Specific descriptors:
Interventions
-
Interventions:
en
All children should remain attending conventional physiotherapy based on the concepts of neurodevelopmental physiotherapy, both control group (15 children) and intervention group (15 children). The children in the intervention group will be submitted to an additional therapeutic intervention through the use of virtual reality, with active videogame. The duration will be eight consecutive weeks, twice a week, for 45 minutes. The games used will be the Kinect Adventures package commercially available on the Xbox 360 ° Kinect video game. Each session will have two different games, five repetitions of each game, totaling 10 repetitions per session. At the end, 16 sessions will be performed with the exposure time of 12 hours at the end of approximately two months of therapy. The order of application of the games during the intervention will be randomized.
pt-br
Todas as crianças devem permanecer frequentando a fisioterapia convencional baseada nos conceitos da fisioterapia neurodesenvolvimental, tanto grupo controle (15 indivíduos) quanto o grupo intervenção (15 indivíduos). As crianças do grupo intervenção serão submetidas a uma intervenção terapêutica adicional por meio da utilização de realidade virtual, com videogame ativo. A duração será de oito semanas consecutivas, duas vezes por semana, por 45 minutos. Os jogos utilizados serão do pacote Kinect Adventures comercialmente disponível no videogame Xbox 360° Kinect. A cada sessão dois jogos diferentes serão realizados, sendo cinco repetições de cada jogo, totalizando 10 repetições por sessão. Ao final serão realizadas 16 sessões com o tempo de exposição de 12 horas no final de aproximadamente dois meses de terapia. A ordem de aplicação dos jogos durante a intervenção será randomizada.
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Descriptors:
en
F04.754.137.506.662 Virtual Reality Exposure Therapy
pt-br
F04.754.137.506.662 Terapia de Exposição à Realidade Virtual
es
F04.754.137.506.662 Terapia de Exposición Mediante Realidad Virtual
Recruitment
- Study status: Recruitment completed
-
Countries
- Brazil
- Date first enrollment: 06/01/2013 (mm/dd/yyyy)
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Target sample size: Gender: Minimum age: Maximum age: 30 - 5 Y 12 Y -
Inclusion criteria:
en
Children to five througth twelve years old. Diagnosis of cerebral palsy. Gross Motor Function Classification System GMFCS) I and II. They are able to understand simple verbal commands.
pt-br
Crianças de cinco a doze anos. Disgnóstico médico de Paralisia cerebral. Sistema de Classificação da Função Motora Grossa entre I e II. Que sejam capazes de compreender comandos verbais simples.
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Exclusion criteria:
en
Children who do not fit the specific age group. With bone deformities and muscle shortening limiting for the activity. Who have undergone surgery in the last year. Who have made use of botulinum toxin in the last six months. Who have sensory deficiencies (visual and / or auditory) not corrected by devices. Cardiorespiratory limitations of any intensity.
pt-br
Crianças com deformidades ósseas e encurtamento muscular limitante para a atividade. Que tenham sido submetidos a cirurgia no ano passado. Que fizeram uso da toxina botulínica nos últimos seis meses. Quem tem deficiências sensoriais (visual e / ou auditiva). Limitações cardiorrespiratórias de qualquer intensidade.
Study type
-
Study design:
-
Expanded access program Purpose Intervention assignment Number of arms Masking type Allocation Study phase Treatment Parallel 2 Open Randomized-controlled N/A
Outcomes
-
Primary outcomes:
en
Expected Outcome 1 - Improvement of the posture control, verified by the decrease of the oscillations of the body identified by the force platform, from the finding of significant difference by the statistical test. There is no minimum percentage change for this variable.
pt-br
Desfecho Esperado 1 - Melhora do controle da postura, verificada pela diminuição das oscilações do corpo identificadas pela plataforma de força, a partir da constatação de diferença significativa pelo teste estatístico. Não existe uma porcentagem mínima de mudança para esta variável.
en
Expected outcome 2 - Improvement of gross motor function, verified by the Gross Motor Function Measure (GMFM), based on an increase of at least 1%, which is considered clinically significant for the instrument.
pt-br
Desfecho esperado 2 - Melhora da função motora grossa, verificada pela instrumento GMFM (Gross Motor Function Measure), a partir da constatação de aumento de no mínimo 1%, o que é considerado clinicamente significativo para o instrumento.
-
Secondary outcomes:
en
Expected Outcome 1 - Improvement in gait performance, verified by the BTS-GWalk equipment, from the observation of increase in the speed of the march, increase in the size of the step and decrease of the phase of balance and of support.
pt-br
Desfecho esperado 1 - Melhora no desempenho da marcha, verificada pela equipamento BTS-GWalk, a partir da constatação de aumento na velocidade da marcha, aumento no tamanho da passada e diminuição da fase de balanço e de apoio.
en
Expected Outcome 2 - Improvement in physical fitness evidenced by increased walking distance in the 6-minute Walk Test (6MWT).
pt-br
Desfecho esperado 2 - Melhora do condicionamento físico evidenciada pelo aumento da distancia percorrida no Teste de Caminhada de 6 minutos (TC6).
Contacts
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Public contact
- Full name: Joice Luiza Bruno Arnoni
-
- Address: Rod Washington Luis sp 310, Km 235
- City: São Carlos / Brazil
- Zip code: 13565-905
- Phone: +551633518111
- Email: joicearnonifisio@gmail.com
- Affiliation: Universidade Federal de São Carlos
-
Scientific contact
- Full name: Joice Luiza Bruno Arnoni
-
- Address: Rod Washington Luis sp 310, Km 235
- City: São Carlos / Brazil
- Zip code: 13565-905
- Phone: +551633518111
- Email: joicearnonifisio@gmail.com
- Affiliation: Universidade Federal de São Carlos
-
Site contact
- Full name: Nelci Adriana Cicuto Ferreira Rocha
-
- Address: Rod Washington Luis sp 310, Km 235
- City: São Carlos / Brazil
- Zip code: 13565-905
- Phone: +551633518111
- Email: acicuto@gmail.com
- Affiliation: Universidade Federal de São Carlos
Additional links:
Total de Ensaios Clínicos 16816.
Existem 8270 ensaios clínicos registrados.
Existem 4652 ensaios clínicos recrutando.
Existem 325 ensaios clínicos em análise.
Existem 5714 ensaios clínicos em rascunho.